Handelsbetingelser
1. Generelle oplysninger
Vores online købsportaler ejes af aktieselskabet
CCL Label A/S
Nyager 11
2605 Brøndby
CVR-nr. 15512415
Aktieselskabet CCL Label A/S tegnes af bestyrelsens formand sammen med en direktør eller af den samlede bestyrelse.
Vores online købsportaler drives af og har forretningssted på adressen:
Avery Nordic
Theilgaards Allé 4
4600 Køge
SE-Nummer 33488580
Ved spørgsmål, indsigelser eller lignende kan Avery Nordic kontaktes på telefonnr.: 70 10 18 00 på alle hverdage mellem 8:30-15:00 eller e-mailadresse: [email protected].
Emails besvares indenfor 24 timer på hverdage.
Følgende vilkår og betingelser regulerer kontraktforholdet mellem dig og Avery Nordic, Theilgaards Allé 4, 4600 Køge ved bestilling af produkter via vores online købsportaler.
Hvis der henvises til "vi", "os" eller ”vores” i det følgende, henviser dette altid til Avery Nordic. Hvis der henvises til ”du”, ”dig” eller ”din”, henviser dette altid til køberen på vores online købsportaler.
2. Produktudvalg på vores online købsportaler
På vores online købsportaler kan købes fire forskellige produktudvalg og hvert udvalg har et online købsmodul. Produktudvalget/Købsmodul er:
- Køb af etiketter og øvrige Avery-branded produkter i standardiserede færdigpakker på https://www.avery.dk/avery-produkter/etiketter/etiketter-i-detailpakker
- Køb af etiketter i enkeltark uden print på i etiketshoppen på https://www.avery.dk/avery-produkter/etiketter/etiketshop
- Køb af etiketter i enkeltark, hvor vi printer dine etiketter i vores PrintService på https://www.avery.dk/printservice
- Køb af METO pris- og datomærkningspistoler og tilbehør samt METO/Turn-O-Matic Køsystemer i færdigpakker på https://shop.avery.dk/
Væsentlige egenskaber ved hvert produktudvalg
I det følgende beskrives de fire produktudvalg og deres overordnede karakteristika.
- Køb af etiketter og øvrige Avery-branded produkter i standardiserede færdigpakker:
Etiketter og øvrige Avery branded produkter købes i standardiserede færdigpakker på https://www.avery.dk/. På Avery's hjemmeside kan du købe vores Avery branded handelssortiment, som er etiketter, klistermærker, kortprodukter, prispistoler og andre etiketprodukter i standardiserede færdigpakker. Du kan læse mere om hvert standardiseret produkt, produktets væsentligste funktioner og bestille på https://www.avery.dk/ Når du har valgt det produkt, som du ønsker at købe, vil du trin-for-trin blive guidet gennem online bestillings- og købsprocessen. Ønsker du at købe et METO branded produkt, henvises til punkt 4 herunder.
- Køb af etiketter i enkeltark uden print i vores etiketshop
På vores etiketshop, https://www.avery.dk/avery-produkter/etiketter/etiketshop, kan du bestille udstansede etiketter uden print på, i præcis den form, det materiale og det antal, som du ønsker. Det vil sige, at du frit kan sammensætte din bestilling.
Vi tilbyder et omfattende produktsortiment med over 4.000 kombinationer, hvor du i din bestilling kombinerer etikettens form/udstansning med etikettens materiale samt præcis det antal etiketter, som du ønsker at bestille. Etikettens form/udstansning er etikettens udseende, f.eks. runde, firkantede, kvadratiske, hjerteformede, blomsterformede etiketter. Hele udvalget finder du på dette link: https://www.avery.dk/avery-produkter/etiketter/etiketter-efter-form.
Ønsker du at købe etiketter i enkeltark uden print på, skal du benytte dette link: https://www.avery.dk/avery-produkter/etiketter/etiketshop, som trin-for-trin guider dig gennem online bestillings- og købsprocessen. Vi sender ordren til dig, og du skal selv designe og printe dine købte etiketter. Til det udbyder vi vores gratis online software, som indeholder alle etiketforme/udstansninger samt tekst/grafik funktioner. Du får din softwarekode i forbindelse med leveringen af dine bestilte etiketark.
Etiketarkene er fremstillet til print i almindelige kontorprintere. Du kan orientere dig i bestillingsprocessen, hvilke printer materialet passer til.
- Køb af etiketter på ark, som enkelt udskårede etiketter eller på rulle via vores interne PrintService
I vores PrintService, https://www.avery.dk/printservice, printer vi dine etiketter for dig. Det vil sige, at du frit kan sammensætte din bestilling af ark, enkeltudskårede etiketter og printede etikette leveret på rulle designe dine etiketter i vores online software og afslutte med at få os til at printe dine etiketter for dig.
Vi tilbyder et omfattende produktsortiment med mange kombinationer, hvor du i din bestilling kombinerer etikettens form/udstansning med etikettens materiale samt præcis det antal etiketter, som du ønsker at bestille samt dit eget design.
Ønsker du at anvende vores printservice, hvor vi printer etiketterne, skal du benytte dette link: https://www.avery.dk/printservice, som trin-for-trin guider dig gennem online bestillings-, design- og købsprocessen. Vi sender ordren til dig, når vi har printet etiketterne. Du skal bruge vores online Design&Print software til at designe dine etiketter eller uploade et design som grafik fil.
Når du anvender softwaren, kan du lave dit design ’helt fra bunden’ eller du kan uploade din egen grafik, f.eks. fotos, logoer, grafiske filer til vores online software. I softwaren stiller vi designmoduler med tekst, skrifttyper, grafik, former/farver og mange andre grafiske funktioner til rådighed.
Du kan bruge alle disse funktioner og softwarens gebyrfrit. For at kunne bruge, uploade og redigere designs skal du sørge for, at en opdateret browser er installeret på din Windows- eller Macintosh-computer. Den seneste version af Mozilla Firefox eller Google Chrome er påkrævet for optimal brug af vores platform.
Du er alene ansvarlig for designet på dine etiketter, altså det vi printer for dig. Derfor opfordrer vi dig til grundigt at tjekke alle skabeloner og ordreoplysninger omhyggeligt, inden du afgiver din ordre.
Vi korrekturlæser ikke eller på anden måde gennemtjekker dit design, men gennem designeproceduren vil du via printer-tips og dialogbokse bliver vejledt med gode råd. Vi anbefaler også, at du orienterer dig i vores FAQ-sektion, som indeholder nyttige tips.
FAQ finder du her: https://www.avery.dk/kundeservice/faq/avery-printservice-faq
Vi vil gengive farverne i din designfiler så nøjagtigt som muligt, men vi kan ikke garantere, at resultatet i farve og tæthed vil være nøjagtigt det samme som originalen. RGB-farver indeholdt i dit design konverteres af os CMYK-farver, som er standard i alt print. RGB-farver er computeranimeret farver. Dette kan resultere i små farveafvigelser i forhold til skabelonen. Bemærk også, at kalibreringen af din skærm påvirker farverne på din skærm.
Du har dog ikke tilladelse til at bruge grafik mv. til andre formål, f.eks. ved kopiering, distribution, upload, download eller behandling af beskyttede grafik og produkter leveret af os.
Du er alene ansvarlig for indholdet af den grafik og det som vi skal printe for dig. Det betyder, at du er forpligtet til at holde os, vores tilknyttede virksomheder og vores medarbejdere skadesløs for krav fra tredjeparter, her tænkes specielt på krav på grund af krænkelse af ophavsrettigheder, designpatentrettigheder, varemærkerettigheder og/eller personlige rettigheder, der måtte følge af upload og eksekvering af din ordre. Du skal være opmærksom på, at sådanne ikke nødvendigvis skal indeholde en ejendomsretlig meddelelse for at være beskyttet af loven.
Det er således alene dit ansvar, at du sikrer ved ordreafgivelsen, at indholdet af de overførte filer ikke overtræder straffeloven, såsom reglerne om f.eks. distribution af børnepornografi. Såfremt vi bliver opmærksomme på overtrædelser af dette, vil vi kontakte de ansvarlige retshåndhævende myndigheder omgående.
Vi kontrollerer ikke den juridiske overensstemmelse af de materialer, der uploades til dig, men vi forbeholder os retten til ikke at gennemføre din ordre, hvis der er mistanke om en krænkelse af tredjeparts rettigheder eller en krænkelse af straffeloven.
- Køb af METO pris- og datomærkningspistoler og tilbehør samt METO/Turn-O-Matic Køsystemer i standardiserede færdigpakker:
METO Branded varer købes på https://shop.avery.dk/. På Avery Nordics METO webshop kan du købe vores METO branded handelssortiment, som er pris-og datomærkningspistoler og tilhørende prisetiketter og blækruller. Du kan også købeMETO branded plomberingsetiketter samt Turn-O-Matic køsystemer i standardiserede færdigpakker. Du kan læse mere om hvert standardiseret produkt, produktets væsentligste funktioner og bestille på https://shop.avery.dk/.
3. Oplysninger om betaling, levering, fortrydelsesret, reklamationsret, persondatapolitik og klagegang
I det følgende beskrives håndtering af henholdsvis betaling, levering, fortrydelsesret, reklamationsret, persondatapolitik og klagegang for vores fire produktudvalg på vores online købsportaler.
For køb af METO pris- og datomærkningspistoler og tilbehør samt METO/Turn-O-Matic Køsystemer i standardiserede færdigpakker på https://shop.avery.dk/ gælder: når du handler på vores METO webshop, gælder de handelsbetingelser, som du finder på dette link: https://shop.avery.dk/handelsbetingelser/. Vi er samtidig certificeret under e-mærket, som er din sikring for sikker online-handel. Læs mere her: https://certifikat.emaerket.dk/shop.avery.dk
For køb af etiketter og øvrige Avery-branded produkter i standardiserede færdigpakker på https://www.avery.dk/ , Køb af etiketter i enkeltark uden print på i etiketshoppen på https://www.avery.dk/avery-produkter/etiketter/etiketshop og Køb af etiketter på ark, enkelt udskåret eller på rulle, hvor vi printer dine etiketter i vores PrintService på https://www.avery.dk/printservice gælder de herunder beskrevne forhold.
Derudover skal det oplyses, at køb af Avery produkter i andre online butikker. Vi henviser for en række af vores standardiserende færdigprodukter på https://www.avery.dk til køb i 3-parts online butikker. Enhver ordre afgivet hos disse online udbydere er ikke underlagt vores vilkår og betingelser og vi henviser til 3-parts handelsbetingelser.
Betaling
Når du køber etiketter i standardiserede færdigpakker på vores hjemmeside, etiketter i enkeltark uden print på i vores etiketshop eller køber etiketter i enkeltark med print på via vores interne PrintService, kan du betale dit køb med disse betalingskort:
Dankort
Visakort
Mastercard
Maestro-card
JCB
Der opkræves ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Du kan også betale med MobilePay, ApplePay og GooglePay.
Erhvervskunder med CVR-nummer kan også betale via faktura. Faktura sendes når ordren er behandlet. Betalingsfristen er 14 dage efter varerne er afsendt. Ved denne betalingsform er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Danske kommuner, regioner og øvrige offentlige institutioner kan også faktureres via deres EAN-nummer.
Levering
Der leveres kun til Danmark. Private virksomheder, offentlige virksomheder og institutioner samt private kunder kan handle i etiketshoppen. Men kun kunder med CVR-nummer kan købe pr. faktura med 14 dages kredittid.
Ethvert varekøb udbringes med:
Kurerfirmaet UPS, United Parcel Service
Alle forsendelser tildeles et unik trackingnummer, således at forsendelsen kan følges og spores. Trackingnummeret vil blive oplyst i bestillingsforløbet.
Handlende tilbydes følgende leveringsmuligheder, der vælges i bestillingsforløbet:
- UPS Levering til privat adresse (hjemmelevering). Pris 49,00 kr. inkl. moms
- UPS Levering til Erhvervsadresse. Pris 49,00 kr. inkl. moms
Der tilbyder fri fragt ved køb for minimum 500,00 kr., ellers er fragtprisen 49,00 kr. pr. forsendelse.
Ved bestillinger på mere end 10.000 ark beregnes dog en leveringstid på ca. 10-12 hverdage.
Bestillinger på Avery etiketter og øvrige Avery-branded produkter i standardiserede færdigpakker modtaget inden kl 12.00 ekspederes på den pågældende hverdag. Bestillinger modtaget efter kl. 12.00 ekspederes først den efterfølgende hverdag.
Bestillinnger modtaget på hhv. https://www.avery.dk/avery-produkter/etiketter/etiketshop og https://www.avery.dk/printservice ekspederes hurtigst muligt, men afhænger af ordens karakter. Du er altid velkommen til at kontakte Avery Nordics kundeservice på tlf.nr. 70 10 18 00, sende en mail til [email protected] for at få aktuel information om din ordre.
Fortrydelsesret
Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret på køb fra etiketshoppen, https://www.avery.dk/avery-produkter/etiketter/etiketshop, eller PrintService-portalen https://www.avery.dk/printservice
Private kunder har ikke fortrydelsesret på vores printservice købsportal, https://www.avery.dk/printservice, jf. forbrugeraftalelovens paragraf § 18, stk. 2, punkt 3. som skriver, at reglerne omkring at fortryde ikke omfatter levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Private kunder har derimod, jf. forbrugeraftaleloven, 14 dages fortrydelsesret på køb på etiketshoppen, https://www.avery.dk/avery-produkter/etiketter/etiketshop. For private kunder gælder, at fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din bestilling og har den i fysisk besiddelse.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give Avery Nordic meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte Avery Nordics kundeservice på tlf.nr. 70 10 18 00, sende en mail til [email protected] eller ved at udfylde og indsende standardfortrydelsesformularen.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Ved køb af etiketter og øvrige Avery-branded produkter i standardiserede færdigpakker på https://www.avery.dk har du som forbruger og ved erhvervskøb 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Returnering af fortrudt køb
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Udgifterne for returnering afhænger af pakkens vægt og forsendelsesmetode.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Varen skal returneres i hel, salgsbar emballage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi refunderer dog ikke fragten.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig. Vi refunderer dog ikke leveringsomkostningerne. Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Avery Nordic, Att.: Kundeservice, Theilgaards Allé 4, 4600 Køge
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler vil finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af eller opbevaring af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Ved erhvervskøb har du 12 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af eller opbevaring af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Både for forbrugerkøb samt erhvervskøb gælder, at du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger, dvs. varerne returneres til Avery Nordic med en standardlevering hos et selvvalgt fragtfirma. Ekspres-leveringer refunderes ikke, medmindre der foreligger en forudgående aftale med Avery Nordic derom. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale fragtomkostningerne.
Ønsker du at reklamere, bedes du kontakte os på tlf.nr. 70 10 18 00 eller sende en mail til [email protected]
Varen sendes til:
Avery Nordic, Att.: Kundeservice, Theilgaards Allé 4, 4600 Køge
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt og medsende eventuelle printede ark eller fysiske enheder.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger for at vi kan ekspedere din ordre og sende den dig.
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
For erhvervskunder kræves også firmanavn og CVR-nr ved ønske om betaling via faktura.
For kommuner, regioner og offentlige institutioner tillige EAN-nummer ved ønske om efakturering.
Jf. punktet Levering, registrerer og videregiver vi dine personoplysninger for at kunne levere varekøbet til dig. Vi videregiver oplysninger til kurerfirmaet UPS, United Parcel Service.
Personoplysningerne registreres hos CCL Label A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.avery.dk er CCL Label A/S.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected].
Det er vigtigt for os at sikre og behandle dine oplysninger i overensstemmelse med gældende regler. Hvis du ønsker, kan du læse vores opdateret politik for behandling af personoplysninger her, som er udformet i overensstemmelse med Art. 13 GDPR General Data Protection Regulation
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du du henvende dig til Avery Nordics kundeservice på tlf. 70 10 18 00 eller på mail-adresse: [email protected].
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret 18.06.2024 (AMR)